Nagykozár Portál vakok és gyengénlátók számára

Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal

A Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal címe:
7741 Nagykozár
Kossuth L. út 32.
Telefon: 30 / 465 24 31
Telefon: 72 / 473 430

jegyző: Dr. Jávorcsik Béla

Az 1900-as évek első felében a körjegyzőséget Nagykozár központtal Hásságy, Magyarsarlós, Romonya és Püspökbogád (ma: Bogád) községek alkották. A községi tanács 1950-ben jött létre, 1966-ban pedig Nagykozár, Romonya és Bogád Községi Közös Tanácsot hoztak létre. A demokratikus változásokat követően 1990.-ben megalakul a körjegyzőség. 2000. január 1.-jével kiválik Bogád és Romonya és külön körjegyzőséget alakít. Jelenleg Nagykozár és Magyarsarlós községek önkormányzatai, valamint a mindkét településen működő német helyi kisebbségi önkormányzatok tartoznak a Körjegyzőséghez.

2013. január 01 napjával a körjegyzőség megszűnt és azonos tagokkal létrehozták a Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatalt.

A Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal dolgozói:

 Jegyző: Dr. Jávorcsik Béla
   (72) 473 430
   Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
   
 Igazgatási ügyintézők:  Békés Judit
   (72) 473 430 (3. számú mellék)
   Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
   
   Pap Lászlóné 
   (72) 473 430 (3. számú mellék)
  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
   
  Pénzügyi ügyintézők:  Palotai Lászlóné 
   (72) 473 430 (1. számú mellék)
  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
   
  Seriné Szabó Éva 
  (72) 473 430 (1. számú mellék)
  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
   
 Adóügyi ügyintéző:  Patonainé Szabó Hajnalka
   (72) 473 430 (1. számú mellék)
  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

A hivatalban elektronikus ügyintézésre nincs lehetőség.

A Hivatal nyitva tartása:

Hétfőtől-Csütörtökig: délelőtt 8-12 óráig, délután 13-15 óráig

Pénteken: délelőtt 8-10 óráig.

 

Tisztelt Magyarsarlósi és Nagykozári Lakosok!

A Baranya Megyei Kormányhivatallal és a  Pécsi Járási Hivatallal kötött megállapodás  értelmében 2013. március 14.-től csütörtökönként 8 és 9 óra között a Pécsi Járási Hivatalhoz tartozó ügyekben  ügysegéd tart ügyfélfogadást a Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal házasságkötő termében.

Tisztelettel : dr. Jávorcsik Béla jegyző

Hatáskörök leírása

Békés Judit igazgatási ügyintéző

Igazgatás

  • hagyaték,
  • adó és értékbizonyítvány,
  • hatósági bizonyítvány,
  • hatósági igazolás,
  • lakáscélú támogatáshoz igazolás,
  • hirdetmények kifüggesztése, levétele,
  • közlekedési támogatások
    • gk. szerzési
    • átalakítási
    • közlekedési
  • vállalkozói ig. nyilvántartása,
  • működési engedélyek kiadása
    • visszavonása
    • módosítása
    • ellenőrzése
    • negyedéves statisztika
  • pénznyerő automata szakh. eng.,
  • szakértői vizsgálatról nyilvántartás (iskolaérettség),

 

Népesség

  • lakcím bejelentés,
  • fiktiválás,
  • nyilvántartás kézi, gépi,
  • ezekről igazolás kiadása,
  • adatmódosítások, javítások, stb.

 

Választás

  • névjegyzék vezetése,
  • igazolások vezetése,
  • ki- bejelentkezők,

 

Szociális igazgatás

  • ápolási díj + nyilvántartás, 2 évenkénti felülvizsg.,
  • rendszeres szoc. segély + nyilvántartás, évenkénti felülvizsg.,
  • átmeneti segély,
  • temetési segély,
  • köztemetés,
  • közgyógyellátás
    • alanyi jogon kiadott
    • normatív jogon kiadott
    • méltányosságból jogon kiadott
    • nyilvántartás, egyeztetés
  • szociális étkezés,
    • megállapítása
    • éves felülvizsgálata
  • szoc. otthoni elhelyezés
    • ÖNO beutalás
    • nyilvántartás
  • lakásfenntartási támogatás,
    • normatív
    • méltányos
    • nyilvántartás
  • időskorúak járadéka + nyilvántartás,
  • rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
    • megállapítása
    • megszüntetése
    • éves felülvizsgálata + nyilvántartás
  • rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapítása,
  • étkezési kedvezmény, iskola, pénzbeni támogatások éves statisztikája,

 

KATASZTER gépi vezetése.

.

Pap Lászlóné igazgatási ügyintéző

Anyakönyvvezetői feladatok

Állampolgársági és anyakönyvi igazgatási feladatok ellátása.

  • Születési, házasságkötési és halálozási anyakönyvezés, utólagos bejegyzések teljesítése, illetve rögzítése az elektronikus anyakönyvben.
  • Családi eseményeket (házasságkötés, névadó) megelőző eljárás lefolytatása és annak ünnepélyes lebonyolítása.
  • Közreműködés felmentés megadásában a házasságkötést megelőző kötelező várakozási idő alól.
  • Anyakönyvi kivonat és másolat kiadása elektronikus anyakönyvből.
  • Magyar állampolgárok külföldi anyakönyvi eseményei hazai anyakönyvezésének előkészítése (jegyzőkönyv felvétele, annak dokumentumokkal együtt történő felterjesztése) hazai anyakönyvezés céljából.
  • Házassági névváltoztatással kapcsolatos feladatok (jegyzőkönyv, anyakönyvi kivonat kiadás, elektronikus anyakönyv vezetése, adatszolgáltatás) ellátása.
  • Születési családi és/vagy utónév megváltoztatásával kapcsolatos előkészítő (kérelem nyomtatvány kitöltése és továbbítása a az illetékes szervhez ) eljárás.
  • Kiskorúak családi jogállásának rendezése teljes hatályú apai elismerő jognyilatkozattal.
  • Anyakönyvi adatváltozások rögzítése , nyilvántartása.
  • Statisztikai Hivatal felé adatszolgáltatás teljesítése
  • Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele.

Munkaidőn kívül, illetve a heti szabad- és pihenőnapokon is el kell látni az alábbi szolgáltatásokat:

  • házasságkötés
  • névadó ünnepség
  • választások, népszavazás lebonyolítása

 

  • TEMETŐ NYILVÁNTARTÁS

 

Mezőgazdaság

  • felszólítás gyomirtásra,  PBR rendszer üzemeltetése
  • méhészek
    • nyilvántartása
    • vándoroltatás
    • méhcsaládok id. ig.
  • növényvédelmi munkákról tájékoztatás,

 

Lakcímnyilvántartással kapcsolatos feladatok (közös munkakör)

Polgárok személyi adatainak és lakcímeinek nyilvántartása, népesség-nyilvántartással, népszámlálással kapcsolatos feladat- és hatáskörök.

  • közterület elnevezések,
  • házszámozás,
  • címnyilvántartás és lakcím-bejelentkezés,
  • JAR (Jegyzői Adattisztító Rendszer) kezelése, karbantartása, frissítése.
  • KCR (Közhiteles Címregiszter Rendszer) kezelése, karbantartása, frissítése.
  • TSZR (Települési Szolgáltató Rendszer) kezelése, karbantartása, frissítése.  
  • Földhivatali koordináták berögzítése   határozatok alapján.
  • Hatósági igazolás és hatósági bizonyítvány kiadása.
  • Jegyzői igazolások kiadása a MÁK által nyújtandó lakásvásárlási, lakásépítési kedvezmény igénybevételéhez. 

I. fokú építési munkák

  • építési engedélyek nyilvántartása,
  • szakhatósági engedély
  • útfelbontás
  • távközlés, víz, villany, gáz, kábelfektetés
  • vezetékjog bejegyzés
  • szennyvíztároló építés
  • Kútfúrási engedély kiadása
  • Gyümölcsfa telepítés, szőlő kivágási engedély
  • Közútkezelői hozzájárulás – Tulajdonosi hozzájárulás
  • Közterület bérleti szerződés – polgármester által átruházott mértékig.

 

Vegyes igazgatási feladatok

  • Gondoskodik a bírósági végrehajtó által kibocsátott és megküldött árverési hirdetmények kifüggesztéséről, záradékolásáról visszaküldéséről
  • Ellátja a termőföld bérbeadásával, adás-vételével kapcsolatos nyilvántartási és hirdetési feladatokat.

     -    Közreműködik a választások, népszavazás, népi kezdeményezés lebonyolításában

 

Ügykezelés-iktatáshoz kapcsolódó feladatok:

  • A nagykozári, magyarsarlósi önkormányzatok és a KÖH ügyiratainak iktatása, tárgymutatózása, ügyiratok kezelése.
  • Gépeli, valamint naprakészen nyilvántartja nagykozári és magyarsarlósi önkormányzatok rendeleteit, elvégzi azok egységes szerkezetbe foglalását.
  • Gondoskodik a nagykozári rendeletek honlapon történő megjelenéséről.
  • Gépeli az önkormányzatok képviselő-testületi üléseiről készült jegyzőkönyveket, aláírás után  felterjeszti a Nemzeti Jogszabálytárba.
  • Nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok ellátása,NJT felterjesztések.
  • Elvégzi a Rendeletek, és Egységes rendeletek  Nemzeti Jogszabály tárba történő továbbítását.
  • Vezeti az előadói munkakönyveket.
  • Kezeli a KÖH kézi, és központi irattárát, kapcsolatot tart a Nemzeti Levéltárral, elvégzi a szükséges iratselejtezést.
  • Elkészíti a KÖH  és az önkormányzatok részére a szükséges fénymásolatokat, azok esetleges kötését.
  • Küldi és fogadj a faxon érkező iratokat.
  • Nyilvántartja a KÖH, valamint a Nagykozár és Magyarsarlós önkormányzatai hivatalos bélyegzőit.
  • Részt vesz az évi leltározási munkálatokba.
  • Gondoskodik az irodaszerek KÖH-nél használatos nyomtatványok beszerzéséről, irodagép (fénymásoló) karbantartásáról.
  • Részt vesz az országgyűlési képviselők, a polgármesterek és a helyi önkormányzati képviselők általános és időközi választásának munkájában
  • Környezetvédelmi/fenntarthatósági megbízottként felel a „zöld beszerzés” megvalósításáért (2011-től a felhasznált újrahasznosítható papír aránya 15%-nál magasabb legyen )

Palotai Lászlóné pénzügyi ügyintéző

  • Beérkező számlák érkeztetése, nyilvántartásba vétele, kontírozása, utalása.
  • Rendszeres kifizetések nyilvántartása. Munkabérek és rendszeres kifizetések utalása.
  • Minden hónap 2-ig elkészíti az IMI rendszeren keresztül a táppénzről és a helyi kifizetésekről szóló jelentést, minden hónap 5-ig pedig a változóbéreket.
  • Munkaügyi feladatok ellátása. Jogviszonnyal, bérekkel kapcsolatos iratok elkészítése az IMI rendszerrel.
  • Bankkivonatok felszerelése, könyvelésre előkészítése.
  • Pénztáros távolléte idején a pénztárosi feladatok ellátása.
  • Állóeszköz nyilvántartás vezetése, negyedévenkénti értékcsökkenési leírás elvégzése, kontírozása, könyvelésre előkészítése.
  • Postabélyeg nyilvántartás vezetése.
  • Kimenő számlák készítése.
  • Beszámoló, költségvetés készítésében közreműködés.
  • Éves leltár és selejtezés készítése.
.

Seriné Szabó Éva pénzügyi igazgatás

  • Beérkező számlák nyilvántartásba vétele, utalásra előkészítése.
  • Számlakivonatok és pénztárból történő kifizetések könyvelésre előkészítése és könyvelése.
  • Munkabérek és járulékainak kontírozása könyvelése.
  • Költségvetések (önkormányzati és intézményi) előkészítése és elkészítése, illetve rögzítése.
  • Éves és féléves beszámolók elkészítése, rögzítése.
  • A költségvetési törvényben megengedett kifizetések (gyermekvédelmi támogatás, ápolási díj, közcélú foglalkoztatás, lakásfenntartási támogatás, rendszeres szociális segély, mozgáskorlátozott támogatások) visszaigénylése MÁK-tól minden hónap 10-ig.
  • Normatívák igénylése és lemondása évente 4 alkalommal (április 30, július 31, október 15 és november 10, a következő évre).
  • Ügyiratok intézése.
  • Kimenő számlák elkészítése, ÁFA bevallás elkészítése.
  • Negyedéves PM infó és mérlegjelentés elkészítése és továbbítása a MÁK felé.
  • A költségvetés és beszámoló előterjesztésének előkészítése a testületi ülésekre.
  • Az országgyűlési és helyhatósági választásokon való részvétel, és a választások pénzügyi elszámolásának elkészítése.
  • MEP-pel történő kapcsolattartás a védőnői és iskola egészségügyi finanszírozással kapcsolatban.
.

Patonainé Szabó Hajnalka adóügyi ügyintéző

  • Adó és azzal kapcsolatos feladatok ellátása.
  • Gépjárműadó, iparűzési adó, kommunális adó:  Kivetése, könyvelése, behajtása.
  • Gépjárműadó, kommunális adó:  Évente a befizetési csekkek postázása, ha adóváltozás van a határozatok elkészítése és postázása.
  • Gépjárműadó: Az Okmányirodától kapott havi adatok feldolgozása, adókivetés, törlés.
  • Iparűzési adó: Minden év május 31-ig esedékes adóbevallások feldolgozása, fizetési meghagyások elkészítése, postázása.
  • Egyéb bevételek számlán, idegen bevételek számlán, illeték bevételek számlán a kötelezettségek előírása, behajtása.
  • 8 féle adószámla kivonatainak szerelése, könyvelése.
  • Számlaegyenlegek lekérdezése és postázása augusztus, illetve október hónapban.
  • Külső hatóság megkeresésére fizetési felszólítás, behajtás.
  • Megkeresésre vagyoni helyzet igazolása.
  • Kérelemre adóigazolás kiadása.
  • Pénztár és azzal összefüggő feladatok:
  • Körjegyzőség
  • Nagykozár: 
    • önkormányzat
    • óvoda
    • öregek otthona
    • kisebbségi önkormányzat
  • Magyarsarlós:
    • önkormányzat
    • kisebbségi önkormányzat
  • készpénzforgalom bonyolítása, elszámoltatás.
  • Mikrobusz elszámoltatása.

 

Egyéb feladatok: Köztisztviselők, képviselők vagyonnyilatkozatainak kezelése. Köztisztviselők adatinak nyilvántartása, KÖZIGTAD vezetése

.