Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal
A Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal címe:
7741 Nagykozár
Kossuth L. út 32.
Telefon: 30 / 465 24 31
Telefon: 72 / 473 430
jegyző: Dr. Jávorcsik Béla
Az 1900-as évek első felében a körjegyzőséget Nagykozár központtal Hásságy, Magyarsarlós, Romonya és Püspökbogád (ma: Bogád) községek alkották. A községi tanács 1950-ben jött létre, 1966-ban pedig Nagykozár, Romonya és Bogád Községi Közös Tanácsot hoztak létre. A demokratikus változásokat követően 1990.-ben megalakul a körjegyzőség. 2000. január 1.-jével kiválik Bogád és Romonya és külön körjegyzőséget alakít. Jelenleg Nagykozár és Magyarsarlós községek önkormányzatai, valamint a mindkét településen működő német helyi kisebbségi önkormányzatok tartoznak a Körjegyzőséghez.
2013. január 01 napjával a körjegyzőség megszűnt és azonos tagokkal létrehozták a Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatalt.
A Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal dolgozói:
Jegyző:
|
|
Dr. Jávorcsik Béla
|
(72) 473 430
|
|
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
|
|
|
Igazgatási ügyintézők:
|
|
Kanyik Diána
|
(72) 473 430 (3. számú mellék)
|
|
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
|
Pap Lászlóné
|
(72) 473 430 (3. számú mellék)
|
|
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
|
|
|
Pénzügyi ügyintézők:
|
|
Piller Norbertné
|
(72) 473 430 (1. számú mellék)
|
|
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
|
Seriné Szabó Éva
|
(72) 473 430 (1. számú mellék) Gazdasági vezető
|
|
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
|
|
|
Adóügyi ügyintéző:
|
|
Patonainé Szabó Hajnalka
|
(72) 473 430 (1. számú mellék)
|
|
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
|
A hivatalban elektronikus ügyintézésre is lehetőség van!
A Hivatal nyitva tartása:
Hétfőtől-Csütörtökig: délelőtt 8-12 óráig, délután 13-15 óráig
Pénteken: délelőtt 8-10 óráig.
Tisztelt Magyarsarlósi és Nagykozári Lakosok!
A Baranya Megyei Kormányhivatallal és a Pécsi Járási Hivatallal kötött megállapodás értelmében 2013. március 14.-től csütörtökönként 8 és 9 óra között a Pécsi Járási Hivatalhoz tartozó ügyekben ügysegéd tart ügyfélfogadást a Nagykozári Közös Önkormányzati Hivatal házasságkötő termében.
Tisztelettel : dr. Jávorcsik Béla jegyző
Hatáskörök leírása
Kanyik Diána igazgatási ügyintéző
Igazgatás
- hagyaték,
- adó és értékbizonyítvány,
- hatósági bizonyítvány,
- hatósági igazolás,
- lakáscélú támogatáshoz igazolás,
- hirdetmények kifüggesztése, levétele,
- közlekedési támogatások
- gk. szerzési
- átalakítási
- közlekedési
- vállalkozói ig. nyilvántartása,
- működési engedélyek kiadása
- visszavonása
- módosítása
- ellenőrzése
- negyedéves statisztika
- pénznyerő automata szakh. eng.,
- szakértői vizsgálatról nyilvántartás (iskolaérettség),
Népesség
- lakcím bejelentés,
- fiktiválás,
- nyilvántartás kézi, gépi,
- ezekről igazolás kiadása,
- adatmódosítások, javítások, stb.
Választás
- névjegyzék vezetése,
- igazolások vezetése,
- ki- bejelentkezők,
Szociális igazgatás
- ápolási díj + nyilvántartás, 2 évenkénti felülvizsg.,
- rendszeres szoc. segély + nyilvántartás, évenkénti felülvizsg.,
- átmeneti segély,
- temetési segély,
- köztemetés,
- közgyógyellátás
- alanyi jogon kiadott
- normatív jogon kiadott
- méltányosságból jogon kiadott
- nyilvántartás, egyeztetés
- szociális étkezés,
- megállapítása
- éves felülvizsgálata
- szoc. otthoni elhelyezés
- ÖNO beutalás
- nyilvántartás
- lakásfenntartási támogatás,
- normatív
- méltányos
- nyilvántartás
- időskorúak járadéka + nyilvántartás,
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
- megállapítása
- megszüntetése
- éves felülvizsgálata + nyilvántartás
- rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapítása,
- étkezési kedvezmény, iskola, pénzbeni támogatások éves statisztikája,
KATASZTER gépi vezetése.
.
Pap Lászlóné igazgatási ügyintéző
Anyakönyvvezetői feladatok
Állampolgársági és anyakönyvi igazgatási feladatok ellátása.
- Születési, házasságkötési és halálozási anyakönyvezés, utólagos bejegyzések teljesítése, illetve rögzítése az elektronikus anyakönyvben.
- Családi eseményeket (házasságkötés, névadó) megelőző eljárás lefolytatása és annak ünnepélyes lebonyolítása.
- Közreműködés felmentés megadásában a házasságkötést megelőző kötelező várakozási idő alól.
- Anyakönyvi kivonat és másolat kiadása elektronikus anyakönyvből.
- Magyar állampolgárok külföldi anyakönyvi eseményei hazai anyakönyvezésének előkészítése (jegyzőkönyv felvétele, annak dokumentumokkal együtt történő felterjesztése) hazai anyakönyvezés céljából.
- Házassági névváltoztatással kapcsolatos feladatok (jegyzőkönyv, anyakönyvi kivonat kiadás, elektronikus anyakönyv vezetése, adatszolgáltatás) ellátása.
- Születési családi és/vagy utónév megváltoztatásával kapcsolatos előkészítő (kérelem nyomtatvány kitöltése és továbbítása a az illetékes szervhez ) eljárás.
- Kiskorúak családi jogállásának rendezése teljes hatályú apai elismerő jognyilatkozattal.
- Anyakönyvi adatváltozások rögzítése , nyilvántartása.
- Statisztikai Hivatal felé adatszolgáltatás teljesítése
- Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele.
Munkaidőn kívül, illetve a heti szabad- és pihenőnapokon is el kell látni az alábbi szolgáltatásokat:
- házasságkötés
- névadó ünnepség
- választások, népszavazás lebonyolítása
Mezőgazdaság
- felszólítás gyomirtásra, PBR rendszer üzemeltetése
- méhészek
- nyilvántartása
- vándoroltatás
- méhcsaládok id. ig.
- növényvédelmi munkákról tájékoztatás,
Lakcímnyilvántartással kapcsolatos feladatok (közös munkakör)
Polgárok személyi adatainak és lakcímeinek nyilvántartása, népesség-nyilvántartással, népszámlálással kapcsolatos feladat- és hatáskörök.
- közterület elnevezések,
- házszámozás,
- címnyilvántartás és lakcím-bejelentkezés,
- JAR (Jegyzői Adattisztító Rendszer) kezelése, karbantartása, frissítése.
- KCR (Közhiteles Címregiszter Rendszer) kezelése, karbantartása, frissítése.
- TSZR (Települési Szolgáltató Rendszer) kezelése, karbantartása, frissítése.
- Földhivatali koordináták berögzítése határozatok alapján.
- Hatósági igazolás és hatósági bizonyítvány kiadása.
- Jegyzői igazolások kiadása a MÁK által nyújtandó lakásvásárlási, lakásépítési kedvezmény igénybevételéhez.
I. fokú építési munkák
- építési engedélyek nyilvántartása,
- szakhatósági engedély
- útfelbontás
- távközlés, víz, villany, gáz, kábelfektetés
- vezetékjog bejegyzés
- szennyvíztároló építés
- Kútfúrási engedély kiadása
- Gyümölcsfa telepítés, szőlő kivágási engedély
- Közútkezelői hozzájárulás – Tulajdonosi hozzájárulás
- Közterület bérleti szerződés – polgármester által átruházott mértékig.
Vegyes igazgatási feladatok
- Gondoskodik a bírósági végrehajtó által kibocsátott és megküldött árverési hirdetmények kifüggesztéséről, záradékolásáról visszaküldéséről
- Ellátja a termőföld bérbeadásával, adás-vételével kapcsolatos nyilvántartási és hirdetési feladatokat.
- Közreműködik a választások, népszavazás, népi kezdeményezés lebonyolításában
Ügykezelés-iktatáshoz kapcsolódó feladatok:
- A nagykozári, magyarsarlósi önkormányzatok és a KÖH ügyiratainak iktatása, tárgymutatózása, ügyiratok kezelése.
- Gépeli, valamint naprakészen nyilvántartja nagykozári és magyarsarlósi önkormányzatok rendeleteit, elvégzi azok egységes szerkezetbe foglalását.
- Gondoskodik a nagykozári rendeletek honlapon történő megjelenéséről.
- Gépeli az önkormányzatok képviselő-testületi üléseiről készült jegyzőkönyveket, aláírás után felterjeszti a Nemzeti Jogszabálytárba.
- Nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok ellátása,NJT felterjesztések.
- Elvégzi a Rendeletek, és Egységes rendeletek Nemzeti Jogszabály tárba történő továbbítását.
- Vezeti az előadói munkakönyveket.
- Kezeli a KÖH kézi, és központi irattárát, kapcsolatot tart a Nemzeti Levéltárral, elvégzi a szükséges iratselejtezést.
- Elkészíti a KÖH és az önkormányzatok részére a szükséges fénymásolatokat, azok esetleges kötését.
- Küldi és fogadj a faxon érkező iratokat.
- Nyilvántartja a KÖH, valamint a Nagykozár és Magyarsarlós önkormányzatai hivatalos bélyegzőit.
- Részt vesz az évi leltározási munkálatokba.
- Gondoskodik az irodaszerek KÖH-nél használatos nyomtatványok beszerzéséről, irodagép (fénymásoló) karbantartásáról.
- Részt vesz az országgyűlési képviselők, a polgármesterek és a helyi önkormányzati képviselők általános és időközi választásának munkájában
- Környezetvédelmi/fenntarthatósági megbízottként felel a „zöld beszerzés” megvalósításáért (2011-től a felhasznált újrahasznosítható papír aránya 15%-nál magasabb legyen )
Piller Norbertné pénzügyi ügyintéző
- Beérkező számlák érkeztetése, nyilvántartásba vétele, kontírozása, utalása.
- Rendszeres kifizetések nyilvántartása. Munkabérek és rendszeres kifizetések utalása.
- Minden hónap 2-ig elkészíti az IMI rendszeren keresztül a táppénzről és a helyi kifizetésekről szóló jelentést, minden hónap 5-ig pedig a változóbéreket.
- Munkaügyi feladatok ellátása. Jogviszonnyal, bérekkel kapcsolatos iratok elkészítése az IMI rendszerrel.
- Bankkivonatok felszerelése, könyvelésre előkészítése.
- Pénztáros távolléte idején a pénztárosi feladatok ellátása.
- Állóeszköz nyilvántartás vezetése, negyedévenkénti értékcsökkenési leírás elvégzése, kontírozása, könyvelésre előkészítése.
- Postabélyeg nyilvántartás vezetése.
- Kimenő számlák készítése.
- Beszámoló, költségvetés készítésében közreműködés.
- Éves leltár és selejtezés készítése.
.
Seriné Szabó Éva pénzügyi igazgatás
- Beérkező számlák nyilvántartásba vétele, utalásra előkészítése.
- Számlakivonatok és pénztárból történő kifizetések könyvelésre előkészítése és könyvelése.
- Munkabérek és járulékainak kontírozása könyvelése.
- Költségvetések (önkormányzati és intézményi) előkészítése és elkészítése, illetve rögzítése.
- Éves és féléves beszámolók elkészítése, rögzítése.
- A költségvetési törvényben megengedett kifizetések (gyermekvédelmi támogatás, ápolási díj, közcélú foglalkoztatás, lakásfenntartási támogatás, rendszeres szociális segély, mozgáskorlátozott támogatások) visszaigénylése MÁK-tól minden hónap 10-ig.
- Normatívák igénylése és lemondása évente 4 alkalommal (április 30, július 31, október 15 és november 10, a következő évre).
- Kimenő számlák elkészítése, ÁFA bevallás elkészítése.
- Negyedéves PM infó és mérlegjelentés elkészítése és továbbítása a MÁK felé.
- A költségvetés és beszámoló előterjesztésének előkészítése a testületi ülésekre.
- Az országgyűlési és helyhatósági választásokon való részvétel, és a választások pénzügyi elszámolásának elkészítése.
- MEP-pel történő kapcsolattartás a védőnői és iskola egészségügyi finanszírozással kapcsolatban.
.
Patonainé Szabó Hajnalka adóügyi ügyintéző
- Adó és azzal kapcsolatos feladatok ellátása.
- Gépjárműadó, iparűzési adó, kommunális adó: Kivetése, könyvelése, behajtása.
- Gépjárműadó, kommunális adó: Évente a befizetési csekkek postázása, ha adóváltozás van a határozatok elkészítése és postázása.
- Gépjárműadó: Az Okmányirodától kapott havi adatok feldolgozása, adókivetés, törlés.
- Iparűzési adó: Minden év május 31-ig esedékes adóbevallások feldolgozása, fizetési meghagyások elkészítése, postázása.
- Egyéb bevételek számlán, idegen bevételek számlán, illeték bevételek számlán a kötelezettségek előírása, behajtása.
- 8 féle adószámla kivonatainak szerelése, könyvelése.
- Számlaegyenlegek lekérdezése és postázása augusztus, illetve október hónapban.
- Külső hatóság megkeresésére fizetési felszólítás, behajtás.
- Megkeresésre vagyoni helyzet igazolása.
- Kérelemre adóigazolás kiadása.
- Pénztár és azzal összefüggő feladatok:
- Nagykozár:
- önkormányzat
- óvoda
- öregek otthona
- kisebbségi önkormányzat
- Magyarsarlós:
- önkormányzat
- kisebbségi önkormányzat
- készpénzforgalom bonyolítása, elszámoltatás.
- Mikrobusz elszámoltatása.
Egyéb feladatok: Köztisztviselők, képviselők vagyonnyilatkozatainak kezelése. Köztisztviselők adatinak nyilvántartása, KÖZIGTAD vezetése
.
Szabályzatok, dokumentumok